Recenzie: Legăminte de Ally Condie

Chiar nu ştiu cum să încep…am atât de multe de spus depre cartea asta!

Deci, să începem cu povestea. Cassia (ador numele ei!) este o adolescentă de 17 ani, care trăieşte într-o lume guvernată de Societate. Societatea face toate alegerile pt. cetăţenii ţării. Ce să mănânce, cum să se îmbrace, cu cine să se căsătorească etc. În ziua în care împlineşte 17 ani, Cassia este chemată la Banchetul Alegerii, unde îşi va afla Perechea, cu cine îşi va peterece restul vieţii sale. La Banchet, Cassia află că Pereche îi va fi nimeni altul decât bunul ei prieten, Xander (îmi place şi numele ăsta!), cei doi sunt foarte entuziasmaţi. Dar când Cassia introduce a doua zi microcardul cu date depre Xander în dispozitiv (aflaţi voi despre ce dispozitiv e vorba dacă veţi citi cartea), mai întâi apare chipul lui Xander pe ecran, dar apoi, pt. o fracţiune de secundă, pe ecran apare chipul lui Ky Markham (autoarea are numai idei bune de nume!), un alt adolescent din Suburbia ei. Oficialităţile îi spun că este doar o greşeală, dar Cassia nu şi-l poate scoate pe Ky din minte. Pe măsură ce se îndrăgostesc unul de celălalt, ei vor trebui să doboare tot mai multe obstacole în numele iubirii lor.

Acum, părerea mea: Ideea cărţii este foarte interesantă, mi-a plăcut. Deşi primele 100 de pagini au fost mai mult ca o introducere în lumea Cassiei, autoarea a reuşit să compenseze cu următoarele 220 de pagini (ştiu, mă pierd in numere!) şi m-a făcut să imi schimb părerea despre carte într-una mai bună. La început, m-a enervat puţin limbajul foarte formal, dar care este obişnuit într-o societate ca a Cassiei. Dar, după aceea, cuvintele s-au mai schimbat în carte, devenind mai “normale”.

Aş  spune că latura mea romantică nu a fost pe deplin satisfăcută, dar dragostea pură şi inocentă ce se înfiripă între cei doi şi în acelaşi timp relaţia Cassiei cu Xander, m-au făcut mai mult decât fericită.

Mi-au plăcut toate lucrurile pe care Ky o învăţa pe Cassia să le facă şi dragostea lor pentru literatură. Mi-a plăcut şi cum au continuat să lupte pt. iubirea lor, în ciuda tuturor obstacolelor care le blocau calea.

Schimbarea personalităţii Cassiei, toate adevărurile care mi-au fost revelate şi întorsătura neaşteptată pe care a luat-o povestea m-au făcut să iubesc cartea asta mai mult decât m-aş fi aştepatat. Iar finalul, oh, finalul! Chiar nu m-aş fi gândit niciodată că aşa s-ar termina! De abia aştept să citesc volumul doi! Şi, în concluzie, vă recomand tuturor această carte, nu veţi regreta!

My rating: 4.5/5

Citate Legăminte:

“Ky se apleacă spre mine, privindu-mă fix în ochi, suficient de aproape încât să aud foşnetul poeziei când se mişcă.                                                                                                                                     Închid ochii, iar buzele lui îmi ating obrazul. Mă gândesc la seminţele de bumbac atingându-mă în ziua aceea, în trenul aerian. Moi, uşoare, pline de promisiuni.”

“- O să fie bine, ne şopteşte tata.                                                                                                    Poate că, dacă aş fi luat tableta roşie, chiar l-aş fi crezut.”

5 thoughts on “Recenzie: Legăminte de Ally Condie

1. Pingback: Decembrie la pachet! « Lost in a bookshelf