Recenzie: A 16-a Lună de Kami Garcia și Margaret Stohl

Această carte a fost o experiență aparte, ca să zic așa🙂 Veți afla imediat de ce.

OK, voi începe cu rezumatul. Ethan este un băiat de 16 ani, care locuiește în Gatlin, un orășel în America. El duce o viață normală de adolescent (exceptând faptul că tatăl său n-a mai ieșit din biroul său de mult timp, de cănd a murit mama lui Ethan, Lila, și faptul că Amma, o prietenă de-a Lilei, care are grijă de el acum în locul ei, este obsedată de amulete și păpuși voodoo), până când, într-o zi, o fată se transferă la școala la care învață Ethan. Fata, Lena îl fascinează încă din prima clipă, iar el  își va da seama că a mai văzut-o înainte (veți afla de unde dacă citiți cartea). Încetul cu încetul, cei doi se îndrăgostesc unul de celălalt, dar iubirea vine cu probleme: Lena este un Caster, iar la aniversarea ei de 16 ani, se va decide dacă este menită să fie de partea Luminii sau a Întunericului. Pe măsură ce aniversarea Lenei se apropie periculos (la propriu!) de mult, și iubirea celor doi înflorește și mai tare, ei vor fi nevoiți să doboare multe obstacole în numele iubirii lor.

Acum, părerea mea despre carte: în primul rând, povestea cărții m-a determinat să vreau să citesc această carte. Este ceva cu totul nou, și le felicit pe autoare pt. imaginația lor🙂 Mi-a plăcut cum a evoluat povestea, uneori mai încet, alteori într-un ritm mai alert. Totuși, cred că 500 de pagini pt. un prim volum dintr-o serie este puțin cam mult. Dar, să revenim la „oalele” noastre🙂 A fost ceva nou pt. mine să citesc o carte scrisă din perspectiva unui băiat, dar autoarelor le-a ieșit destul de bine gândirea și mentalitatea lui Ethan. Mi-a plăcut și povestea de dragoste dintre Lena și Ethan, și cum Ethan ar fi făcut orice pt. a o ține pe Lena în siguranță. (Cât de romantic!) M-a surprins întorsătura de situație de la final, chiar nu mă așteptam la atâta acțiune.

Mai mult nu vă spun, vă las să citiți voi cartea și să dezlegați misterul (mi se pare mie, sau a sunat foarte Agatha Christie? :D) Oricum, A 16-a Lună este o carte care merită citită și v-o recomand tuturor!

My rating: 4/5

Citate A 16-a Lună:

„- Am rămas fără lapte cu cacao?                                                                                                           Eu beam lapte cu cacao așa cum unii beau cola sau cafea. Chiar și dimineața, eram mereu în căutarea unei doze de zahăr.                                                                                                                – A-C-L-I-M-A-T-I-Z-E-A-Z-Ă-T-E.                                                                                                 Amma avea câte un cuvânt încrucișat pentru absolut tot, cu cât mai lung, cu atât  mai bine, și îi făcea plăcere să le folosească. Felul în care îți spunea cuvintele, literă cu literă, te făcea să te simți de parcă bătea darabana cu degetele pe capul tău de fiecare dată.                                                     – Adică: obișnuiește-te cu asta. Și să nu crezi c-am să te las să pui un picior dincolo de ușă până ce nu-ți bei tot laptele pe care ți l-am dat.                                                                                                – Da, doamnă.”

„Doamna Lincoln se uită spre cer, ploaia curgând pe lângă ea de parcă avea o umbrelă în mână.    – Acum, tu creezi niște ploicele, însă curând ai să poți controla și focul. Stai să-ți arăt! Ce-mi mai place să mă joc cu focul!                                                                                                                 Ploicele? Glumea? Ne aflam în toiul unui muson.”

P.S. Cu această carte, am adăugat câte un titlu pe listele de challenges în care particip:

3 thoughts on “Recenzie: A 16-a Lună de Kami Garcia și Margaret Stohl

1. Am aflat de aceasta carte cu ocazia lansarii filmului si sincer a fost interesant sa aflu povestea din perspectiva baiatului macar o data.